IKLAN

JOM SERTAI KOMUNITI KITA JDT

Jumaat, 19 April 2013

JDT susun strategi untuk balas dendam

 Fandi Ahmad
Fandi Ahmad


19 April 2013 
 
JURULATIH Johor Darul Takzim (JDT), Fandi Ahmad menegaskan bahawa beliau kini menyusun strategi baru untuk kembali membalas dendam terhadap Pahang dalam pertemuan liga Super di Stadium Larkin malam ini.

Katanya, misi membalas dendam ekoran kekalahan 2-3 kepada pasukan bimbingan Dollah Salleh pada 8 Januari lepas semakin membara lebih-lebih lagi akan beraksi di halaman sendiri nanti.

“Saya akui barisan pemain penat selepas terpaksa bertarung dengan Selangor untuk menempah slot ke separuh akhir Piala FA. Apa pun saya bangga komitmen pemain yang tinggi mampu menjelmakan kemenangan buat JDT.

“Tapi, kita harus lupakan seketika detik gembira layak ke separuh akhir Piala FA dan kembali menumpu kepada kancah liga dalam usaha mengejar dan memintas pendahulu, Lions XII.

“Ini kerana, perlawanan menentang Pahang amat penting buat kami kerana tidak mahu keciciran mata dengan pendahulu liga, Lions XII dan Selangor. Peluang bermain di laman sendiri harus digunakan sepenuhnya meraih tiga mata penuh,” kata Fandi kepada Sinar Harian Online.

Mengakui bangga dengan komitmen pemain yang bertungkus-lumus layak ke separuh akhir Piala FA, Fandi bagaimanapun berharap momentum itu dapat dikekalkan bagi memastikan tiga mata tidak terlepas.

“Kalau aksi bertenaga seperti tempoh hari ditunjukkan, saya percaya peluang kami untuk mencatat kemenangan menjadi lebih mudah.

“Apa yang penting pemain harus bersedia mental dan fizikal dengan semangat juang yang begitu tinggi.,” jelas Fandi yang akan membuat rombakan pemain pada perlawanan itu nanti.

“Saya mungkin buat sedikit rombakan terutama di benteng pertahanan kerana mungkin Kamarul Afiq Kamaruddin diketepikan andai kecederaan belum pulih.

“Tapi saya ada pilihan sama ada menyenaraikan Muslim Ahmad bergandingan bersama Aidil Zaquan Abd Radzak,” ujarnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

DITAJA OLEH

IKLAN BERBAYAR

Kepada yang berminat untuk mengiklankan perniagaan dan Individu sila hantarkan pemohonan ke email :
johordarultakzimjdt@gmail.com