IKLAN

JOM SERTAI KOMUNITI KITA JDT

Selasa, 4 Februari 2014

PBNJ sedia beri kerjasama

JOHOR BAHRU - Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) sedia memberi kerjasama kepada pihak polis berhubung siasatan insiden pergaduhan sehingga menyebabkan perlawanan Piala FA antara Johor Darul Ta'azim (JDT) dan T-Team di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Sabtu lalu ditangguhkan.

PBNJ dalam kenyataan ringkas satu perenggan memberitahu, pihaknya dimaklumkan bahawa laporan polis telah dibuat oleh pihak T-Team mengenai insiden tersebut.

Aksi separuh masa kedua perlawanan itu terpaksa ditangguhkan apabila semua pemain T-Team enggan meneruskan perlawanan kerana mendakwa seorang pemainnya dikasari pihak pengurusan tertinggi pasukan JDT semasa di terowong menuju ke bilik persalinan sejurus tamat masa pertama.

Kejadian itu bermula ekoran pertelingkahan antara Jurulatih Kecergasan T-Team, Stefano Impagiazzo dengan Ketua Jurulatih JDT, Cesar Fernando Jimenez yang kemudian mendapat campur tangan pemain serta pihak pengurusan pasukan.

Sementara itu, dalam kenyataan lain PBNJ memaklumkan pihaknya akan memasang kamera litar tertutup (CCTV) di dalam terowong dan bilik persalinan bagi tujuan pemantauan.

"Diharapkan juga persatuan-persatuan bola sepak yang lain yang tiada CCTV di terowong stadium masing-masing dapat mengambil langkah yang sama untuk kemajuan bola sepak negara khususnya," menurut kenyataan itu.

Dalam satu lagi kenyataan, PBNJ turut menasihatkan penyokong JDT agar bertenang.

"...tidak ada apa yang perlu dirisaukan, bersangka baik dengan benda yang kita tak pasti, sematkan di dalam diri anda bola sepak untuk perpaduan bukan untuk medan perbalahan," ujar kenyataan di dalam laman sosial itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

DITAJA OLEH

IKLAN BERBAYAR

Kepada yang berminat untuk mengiklankan perniagaan dan Individu sila hantarkan pemohonan ke email :
johordarultakzimjdt@gmail.com