IKLAN

JOM SERTAI KOMUNITI KITA JDT

Ahad, 22 Jun 2014

Kembara Mahkota Johor 2014 Edisi Ke 17

Johor Bahru: Selepas bermotosikal dan menaiki kereta api, Kembara
Mahkota Johor (KMJ) kali ke-17 pada tahun ini menampilkan Sultan
Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar berangkat mencemar duli bertemu
rakyat dengan menggunakan bas khas.

KMJ selama empat hari dijangka bermula dari 21 hingga 24 Jun depan,
Sultan Ibrahim akan memandu sendiri dengan bas yang dibeli dari
Amerika Syarikat, jenama Prevost Marathon Coach.

Lebih unik, baginda akan memandu bas keluaran syarikat dari Kanada
yang menggunakan kaedah pemanduan sebelah kiri.

“Saya akan pandu sendiri, tidak ada masalah mengenainya kerana saya
ada lesen memandu,” titahnya ketika temubual eksklusif bersama The
New Straits Times Press (M) Berhad di Istana Pasir Pelangi di sini,
semalam.

Menurutnya, bas ditempah khas itu lengkap dengan peralatan dan
kemudahan termasuk tempat tidur dan baginda tidak perlu bermalam di
rumah rakyat seperti KMJ sebelum ini.

Katanya, baginda tidak mempunyai masalah bermalam di rumah rakyat dikunjunginya, namun keadaan itu menyebabkan mereka menjadi serba salah.

“Untuk tidak menyusahkan sesiapa, saya gunakan bas pada tahun ini dan akan tidur di dalamnya di tempat yang akan disinggahi nanti.

“Saya akui pastinya bas ini akan menjadi tumpuan rakyat di tempat kami singgah nanti. Saya juga berpeluang berbual dan minum bersama rakyat, walaupun bermalam dalam bas,” titahnya.

“Saya akui pastinya bas ini akan menjadi tumpuan rakyat di tempat kami singgah nanti. Saya juga berpeluang berbual dan minum bersama rakyat, walaupun bermalam dalam bas,” titahnya.

Sumber : metro

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

DITAJA OLEH

IKLAN BERBAYAR

Kepada yang berminat untuk mengiklankan perniagaan dan Individu sila hantarkan pemohonan ke email :
johordarultakzimjdt@gmail.com