IKLAN

JOM SERTAI KOMUNITI KITA JDT

Sabtu, 21 Jun 2014

KEMBARA MAHKOTA JOHOR (KMJ) 2014 BERMULA PADA HARI INI

KMJ 2014 BERMULA HARI INI

Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) merasa cukup bertuah kerana dipilih sebagai tuan rumah bagi menganjurkan acara perasmian Kembara Mahkota Johor (KMJ) 2014 di Dataran Majlis Bandaraya Johor Bahru.

Pegawai Daerah Johor Bahru, Amran A. Rahman berkata, pihaknya telah bersedia sepenuhnya bagi memastikan majlis pelancaran berjalan dengan jayanya sebelum Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar bersama kerabat diraja Johor dan pemimpin kerajaan negeri memulakan kembara sejauh 858 kilometer ke seluruh pelosok negeri.

"Kami merasa amat bertuah kerana bukan sahaja menjadi tuan rumah acara pembukaan malah turut menganjurkan majlis penutupan di Dataran Mahkota, Kota Iskandar, Nusajaya pada Selasa ini.

"Dianggarkan seramai 4,000 orang yang terdiri daripada para jemputan, pelajar sekolah, kakitangan agensi kerajaan dan swasta hadir memeriahkan acara pelancaran esok," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Amran memberitahu, bersempena acara perlepasan itu juga, MBJB juga turut menganjurkan acara berbasikal yang mendapat penglibatan seramai 2,000 peserta melakukan kayuhan di sekitar bandar raya Johor Bahru.

Speaker Dewan Undangan Negeri Johor, Tan Sri Mohamad Aziz dijadualkan menyempurnakan acara pelepasan rombongan KMJ 2014 yang diketuai oleh Sultan Ibrahim sendiri.

Selepas acara perlepasan bermula, destinasi pertama dikunjungi KMJ 2014 ialah Maktab Rendah Sains Mara Johor Bahru di Bandar Seri Alam sebelum berangkat menuju ke Dewan Felda Bukit Permai, Layang-Layang, Kulaijaya.

Rombongan KMJ 2014 diteruskan ke destinasi seterusnya di Taman Komuniti, Bandar Tenggara, Kota Tinggi kira-kira 4.30 petang dan kemudiannya berangkat ke Hutan Lipur Panti, Kota Tinggi dan berakhir di Kampung Sri Lalang, Mersing.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

DITAJA OLEH

IKLAN BERBAYAR

Kepada yang berminat untuk mengiklankan perniagaan dan Individu sila hantarkan pemohonan ke email :
johordarultakzimjdt@gmail.com