IKLAN

JOM SERTAI KOMUNITI KITA JDT

Rabu, 23 Januari 2013

Harimau Selatan raih tiga mata

JDT - PKNS
Aksi perlawanan PKNS menentang Johor Darul Takzim malam tadi.

MISI Kelantan untuk mengutip tiga mata penuh sekali lagi gagal apabila pasukan itu hanya terikat seri tanpa jaringan ketika melayan kunjungan Negeri Sembilan di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV, Kota Baharu, malam tadi.

Meskipun beraksi di halaman sendiri dan mendapat sokongan padu daripada penonton, Kelantan nyata gagal memanfaatkan peluang itu untuk mengutip tiga mata penuh sebaliknya mengulangi prestasi sama ketika perlawanan menentang Felda United, Jumaat lepas.

Dengan keputusan itu, Kelantan kini menduduki tangga ketujuh dengan mengutip enam mata selepas mengharungi lima perlawanan setakat ini.

Sementara itu, Pahang yang tewas kepada Selangor Sabtu lepas, bangkit mencatatkan kemenangan apabila membelasah Terengganu 3-0 di Stadium Darul Makmur, Kuantan.

Tiga gol Pahang dijaringkan oleh Mohd Hafiz Kamal pada minit ke-75 dan 89 serta Mohd Fauzi Roslan pada minit ke-77.

Keputusan itu membuatkan pasukan bimbingan Dollah Salleh kekal menerajui takhta liga dengan mengumpul 12 mata daripada lima perlawanan setakat ini.

Angkatan Tentera Malaysia (ATM) pula berjaya merampas tangga kedua daripada Lions XII selepas mencatatkan kemenangan 2-0 ke atas Felda United di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi, Seremban.

Penyerang import skuad 'The Gladiators' iaitu Marlon Alex James membuka tirai jaringan pada minit ke-14 sebelum Mohd Shukor Adan meledak gol kemenangan pada minit ke-55.

Di Stadium Shah Alam, Johor Darul Takzim turut mempamerkan aksi garang apabila menewaskan PKNS 3-1.

Keputusan itu membuatkan pasukan bimbingan Fandi Ahmad itu naik dua anak tangga untuk berada di kedudukan kelima liga dengan meraih lapan mata.

Dalam perlawanan itu, Mohd Safee Sali membuka tirai jaringan untuk skuad Harimau Selatan pada minit ke-19 sebelum Ahmed Ezrie Shafizie Sazali menggandakan kedudukan pada minit ke-61.

Penyerang import dari Sepanyol, Danial Guiza menjaringkan gol ketiga pada minit ke-88 sekali gus menghadiahkan tiga mata penuh untuk pasukan pelawat.

Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ), Tunku Ismail Tunku Ibrahim turut kelihatan di bangku penonton untuk sama-sama memberi sokongan.

T-Team juga berjaya mengutip tiga mata penuh selepas menewaskan Lions XII 1-0 di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu.

Mohd Badrul Hisham Morris menjadi wira T-Team apabila menjaringkan gol tunggal menerusi sepakan penalti pada minit ke-75.

Dalam pada itu, Perak dan Selangor hanya mampu mengutip satu mata selepas masing-masing mencatatkan keputusan seri 1-1 di Stadium Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Lumut.

Francis Forkey Doe membuka tirai jaringan untuk pasukan Selangor pada minit ke-65 sebelum penyerang skuad Seladang, Abdul Hadi Yahya menyamakan kedudukan menerusi sepakan penalti pada minit ke-80.

Pada perlawanan keenam PKNS akan menentang Felda United di Stadium Petaling Jaya manakala Johor Darul Takzim akan bertemu T-Team  di Stadium Tan Sri Dato' Haji Hassan Yunos pada 16 Februari.

JDTns

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

DITAJA OLEH

IKLAN BERBAYAR

Kepada yang berminat untuk mengiklankan perniagaan dan Individu sila hantarkan pemohonan ke email :
johordarultakzimjdt@gmail.com